Scroll Top
Política de privacitat

A MERCATORIA Advocats estem compromesos amb la protecció de la seva privadesa. Per això, tractem les vostres dades i informació personal d’acord amb aquesta Política de Privadesa i de conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016 (Reglament General de Protecció de Dades o “ RGPD”), i amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (“LOPD-GDD”) i la resta de normativa de desenvolupament.

Aquesta Política de Privadesa és aplicable a totes les activitats realitzades per MERCATORIA Advocats.

En facilitar-nos les vostres dades personals i utilitzar el nostre lloc web, entenem que heu llegit i comprès els termes relacionats amb la informació de protecció de dades de caràcter personal que s’exposen.

  1. Responsable del tractament de dades personals

Identitat: LEX MERCATORIA, S.L.P. (d’ara endavant, MERCATÒRIA Advocats)

Adreça: Gran Via de les Corts Catalanes, 645 6-2 08010 – Barcelona
CIF:  B62427375
Telèfon: +34 93 611 47 65
Delegat Protecció de Dades: Sr. David Gómez
Contacte del Delegat de Protecció de Dades (DPO): red@mercatoria.es

2. Dades personals i categories especials de dades personals

Les dades personals són tota informació sobre una persona física identificada o identificable (l’interessat), com ara el nom, l’adreça, el número de telèfon o l’adreça de correu electrònic.

Les categories especials de dades personals són un subgrup de dades personals que revelen l’origen ètnic o racial, les conviccions religioses o filosòfiques, l’orientació sexual, la informació mèdica o de salut o l’afiliació sindical, entre d’altres.

Les dades personals (o dades) constitueixen qualsevol informació relacionada amb una persona física, identificada o identificable, fins i tot de manera indirecta, per referència a qualsevol altra informació, inclòs un número didentificació personal.

3. Dades personals que recollim i finalitats del tractament

3.1 Sol·licitud de dades personals

Les dades personals que podríem sol·licitar-vos comprenen les vostres dades de contacte (per exemple, nom, adreça, número de telèfon, adreça de correu electrònic, entre d’altres), dades identificatives (per exemple, número de document nacional d’identitat, NIE o passaport, entre altres), o qualssevol altres que siguin necessaris per complir les finalitats exposades en aquesta Política de Privadesa. Si recopilem dades personals de categoria especial sobre vosaltres, us n’informarem, us sol·licitarem el vostre consentiment exprés per al tractament quan sigui necessari de conformitat amb la normativa d’aplicació i us informarem de les seves finalitats.

És possible que durant la relació que mantingui amb MERCATORIA Advocats es recopilin altres dades de caràcter personal, cas en què se us sol·licitarà el vostre consentiment i se us informarà, entre d’altres, del tractament a efectuar, la finalitat, la legitimació del tractament i dels drets que us assisteixen en relació amb les vostres dades personals.

Altres dades personals recopilades poden estar indicades en altres seccions d’aquesta Política de Privadesa o mitjançant textos informatius que es mostren en el moment de la recollida d’aquestes dades.

Les dades personals poden ser facilitades directament per l’usuari o recopilades automàticament durant l’ús del web.

3.2 Finalitats del tractament

MERCATÒRIA Advocats recopila les vostres dades personals amb diverses finalitats, segons l’ús i l’origen d’aquestes dades personals (clients, proveïdors, empleats o tercers…).

Les dades personals dels clients són tractades únicament per al desenvolupament de l’assessorament jurídic encarregat a MERCATORIA Advocats. Qualsevol ús de les dades personals dels clients diferent de les indicades aquí, exigirà un consentiment previ, exprés i específic dels seus titulars o representants legals. Segons la normativa vigent, les dades personals que podem sol·licitar per al compliment de les tasques anteriorment indicades són aquelles que siguin necessàries per al compliment dels encàrrecs professionals encarregats a cada moment pel client.

En el cas de dades personals dels seus clients, clients potencials o proveïdors, MERCATORIA Advocats els recull i tracta amb la finalitat de gestionar les ofertes de serveis i la relació comercial o de serveis amb ells.

En el cas de les dades personals d’empleats de MERCATORIA Advocats, la recollida i el tractament de les dades es realitza amb la finalitat de donar compliment i gestionar la relació laboral i d’atendre les activitats del despatx, incloent l’administració de personal, la prevenció de riscos laborals, l’enviament de comunicacions generals o personals, la gestió de premis o reconeixements, subvencions. En el cas de currículums vitae, per a l’admissió i la gestió de les candidatures i els processos de selecció i, si és el cas, posterior contractació.

En tots els casos, les dades personals recopilades seran utilitzades per tal de donar compliment a les obligacions legals ia aquelles derivades de l’execució de les relacions comercials i contractes mercantils, administratius, etc., en què MERCATÒRIA Advocats sigui part, així com de gestionar qualsevol queixa o reclamació legal, laboral o comercial.

Així mateix, podran ser utilitzats per remetre’ls enquestes, qüestionaris i sol·licitar-los valoracions dels nostres serveis, atès que aquesta informació ens resulta de gran utilitat per controlar-ne la qualitat.

Tractarem les vostres dades de contacte recollides a través de les vostres cartes i emails, o formularis en aquest web, per a la gestió de les vostres sol·licituds i consultes.

Dades de cookies: qualsevol ús de Cookies – o altres eines de seguiment – per part de la web o per proveïdors de serveis externs utilitzats per aquesta web a no ser que s’especifiqui el contrari, té el propòsit d’identificar l’usuari i registrar les seves preferències per fins estrictament relacionats amb la prestació del servei sol·licitat per l’usuari, i són tractats en tot moment segons la nostra Política de Cookies.

Així mateix, MERCATORIA Advocats podrà utilitzar les vostres dades per facilitar-vos informació sobre els nostres serveis, productes o informació del despatx. En qualsevol moment pot sol·licitar que no us contactem ni informem sobre els nostres productes o serveis, així com que no revelem la vostra informació a tercers amb aquesta finalitat, bé contactant-nos directament o bé, si escau, fent clic al botó “donar-se de baixa” ” als correus electrònics informatius.

3.3 Formes de recollida de les dades

Generalment recopilem les vostres dades personals directament de vostè. Recopilem la informació i dades personals que vostè ens facilita electrònicament, incloent informació facilitada a través de la pàgina web, a través de les trucades telefòniques amb personal de MERCATORIA Advocats, a través de la prestació dels nostres serveis i mitjançant formularis o qualsevol altre mitjà escrit o electrònic que vostè emplena.

Si recopilem informació personal sobre vosté de tercers, ho posarem en el seu coneixement i, en cas que sigui necessari, sol·licitarem el seu consentiment a aquest tractament.

Si rebem informació o dades personals sobre vostè que no hem sol·licitat o que no és rellevant per a les finalitats abans indicades, destruirem o anonimitzarem la informació, llevat que l’hem de conservar de conformitat amb la normativa vigent.

3.4 Què passa si vostè no facilita la seva informació i dades personals o no n’autoritza el tractament

Si sou un client o un proveïdor, esteu en el vostre dret de no facilitar-nos informació o dades personals, si bé en aquest cas podria esdevenir impossible la subscripció de qualsevol tipus de contracte o la prestació dels serveis.

Si sou un/a empleat/da i no faciliteu informació o dades personals que són necessàries per al compliment d’obligacions i l’exercici de drets legals o regulatoris, o bé per a l’execució d’un contracte de treball o de prestació de serveis per MERCATÒRIA Advocats als seus clients, o per a la satisfacció d’interessos legítims, en aquest cas es podria veure impedida o afectada d’alguna manera la relació laboral amb MERCATORIA Advocats.

En el cas de dades de categoria especial, sempre se’n sol·licitarà el consentiment explícit, llevat que el tractament sigui necessari per al compliment d’obligacions i l’exercici de drets específics del responsable del tractament o de l’interessat en l’àmbit del dret laboral i de la seguretat i protecció social, sigui necessari per protegir interessos vitals o es refereixi a dades que heu fet manifestament públiques, així com per a la defensa davant de reclamacions o per raons d’interès públic essencial, o bé per a l’exercici propi de l’advocacia i la defensa dels seus drets.

4. Legitimació per al tractament de dades personals

La base legal per al tractament de les vostres dades amb les finalitats abans esmentades serà sempre alguna de les previstes per l’article 6 del RGPD, és a dir:

Consentiment de linteressat.
Execució dun contracte.
Compliment duna obligació legal aplicable al responsable del tractament.
Protecció d’interessos vitals de l’interessat o altra persona física.
Satisfacció d’interessos legítims perseguits pel responsable del tractament o per un tercer

Si el tractament es refereix a dades personals de categoria especial, sempre estarà fonamentat en alguna de les bases legals de l’article 9 del RGPD.

Si l’usuari fos menor d’edat, cal que compti amb el consentiment previ dels seus pares o tutors abans de procedir a la inclusió de les seves dades personals en els formularis de la web. MERCATÒRIA Advocats s’eximeix de qualsevol responsabilitat per l’incompliment d’aquest requisit.

5.Durada del tractament de les dades personals

Amb caràcter general, les dades personals proporcionades es conservaran durant el temps necessari per complir les finalitats descrites en aquesta Política de privadesa o per atendre qualsevol sol·licitud dels interessats, llevat que legalment es permeti o requereixi un període de retenció més llarg o mentre no se sol·licite la supressió per l’interessat.

Quan MERCATÒRIA Advocats tingui la consideració de Responsable del Tractament, vetllarà perquè les dades objecte de tractament:

S’adeqüen a la finalitat per a la qual van ser recollits.
No s’utilitzin per a finalitats diferents i/o incompatibles amb què van justificar la seva recollida i tractament.
No siguin mantinguts indefinidament sense justificació.
Siguin cancel·lats quan hagin deixat de ser necessaris per a la finalitat que en va justificar la recollida i el tractament.

S’entén justificada la conservació de la dada quan:

Les dades s’utilitzaran amb una finalitat històrica i/o estadística.
Es pogués causar un perjudici a interessos legítims del titular de les dades o de tercers.
Una norma imposi l’obligació de conservar les dades durant un període de temps determinat.
Les dades i la documentació serveixin com a justificant d’una activitat o servei prestat, durant els terminis de prescripció de les accions civils, penals, administratives o de qualsevol altre tipus que es puguin derivar de l’activitat o el servei prestat.
Les parts interessades han acordat un termini superior de conservació.

En els casos en què hi hagi obligació legal de conservar les dades durant un període de temps determinat i/o durant els terminis de prescripció de les accions que poguessin derivar-se de l’activitat o servei prestat, MERCATORIA Advocats procedirà al bloqueig de les dades durant els esmentats terminis. Les dades bloquejades quedaran, únicament a disposició de les administracions públiques, jutges i tribunals, per a l’atenció de les possibles responsabilitats nascudes del tractament, durant el termini de prescripció d’aquestes i/o durant els terminis legals establerts a aquest efecte. Complerts els terminis indicats, s’ha de procedir a la supressió de les dades bloquejades.

Quan MERCATÒRIA Advocats tingui la consideració d’Encarregat del Tractament, de conformitat amb el RGPD i una vegada complerta la prestació contractual que va donar lloc a l’encàrrec del tractament, les dades personals han de ser destruïdes o retornades al Responsable del Tractament, així com qualsevol suport o document en què consti alguna dada de caràcter personal objecte de tractament.

Com en el supòsit anterior, l’encarregat del tractament no és procedent la supressió de les dades quan hi hagi una previsió legal que exigeixi la seva conservació, cas en què s’ha de procedir a la devolució de les dades garantint el responsable del tractament aquesta conservació. Igualment s’estableix que l’encarregat de tractament conservi les dades bloquejades mentre es puguin derivar responsabilitats de la seva relació amb el responsable del tractament.

De conformitat amb aquestes exigències, s’estableixen els següents

Terminis de conservació de dades de caràcter personal

En matèria de dades relatives al personal:
Termini: Es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van demanar i per determinar les possibles responsabilitats que es poguessin derivar de la finalitat esmentada i del tractament de les dades. Serà aplicable el que disposa la normativa darxius i documentació.
Referència normativa: art. 21.1 RDL 5/2004 d’infraccions i sancions a l’ordre social i arts. 6.1.b) i 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades.
En el cas concret de sol·licituds d’ocupació i currículums vitae, seran conservats per un període d’un any, llevat d’indicació en contra de l’interessat.
En matèria de prevenció de riscs laborals.
Termini: Es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van demanar i per determinar les possibles responsabilitats que es poguessin derivar de la finalitat esmentada i del tractament de les dades. Serà aplicable el que disposa la normativa darxius i documentació.
Referència normativa: Art. 4 RDL 5/2004 d’infraccions i sancions a l’ordre social i arts. 6.1.b) i 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades.
En matèria de tractament de dades personals amb finalitats publicitàries i promocionals.
Termini: Les dades personals de les persones interessades a rebre informació publicitària i promocional del despatx es mantindran al sistema de forma indefinida mentre l’interessat no sol·liciti la seva supressió.
Referència normativa: art. 6.1.a) del Reglament General de Protecció de Dades.
En matèria de videovigilància:
Termini: 1 mes
Referència normativa: Article 22.3 de la LOPD-GDD.
En matèria de documentació comptable i fiscal.
Termini: Es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es van demanar i per determinar les possibles responsabilitats que es poguessin derivar de la finalitat esmentada i del tractament de les dades, d’acord amb la Llei 58/2003, de 17 de desembre. , General Tributària, a més dels períodes establerts a la normativa d’arxius i documentació.
Referència normativa: Termini general per a la prescripció de les accions personals a la legislació civil (art. 1964 CC i 121-20 i ss CCCat), art. 6.1.c) del Reglament General de Protecció de Dades, Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
A efectes de justificar subvencions i ajuts públics nacionals o estrangers.
Termini: fins a la finalització del termini de prescripció de l’obligació de justificar les despeses satisfetes a càrrec seu.
Referència normativa: Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Si voleu més informació sobre el temps de conservació d’alguna de les vostres dades personals, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a les adreces de correu electrònic incloses en aquesta Política de Privadesa.

6. Transferència de dades personals a tercers

Podríem compartir o revelar la vostra informació personal a tercers per alguna de les raons abans esmentades. Aquests tercers poden ser altres professionals, així com els seus assessors externs, proveïdors o subcontractistes (per exemple, servei postal, serveis de suport, informàtica, etc.), en compliment de les relacions contractuals subscrites amb aquests tercers, tant dins com fora de la UE/EEE. Així mateix, es podran comunicar les seves dades a tercers com a conseqüència d’obligacions o requeriments legals, a jutjats, tribunals i administracions públiques en cas necessari, oa qualsevol altre tercer, persona o entitat a qui ens hagi autoritzat.

Quan haguem de transferir o comunicar les seves dades a tercers, mantindrem vigent el nostre compromís de salvaguardar les seves dades personals de conformitat amb allò establert en aquesta Política de Privadesa i prendrem totes les mesures i precaucions raonables per assegurar que els tercers mantenen compromisos de confidencialitat i secret en relació amb la protecció de les vostres dades personals. La transferència o comunicació de les vostres dades personals es realitzarà sempre complint les obligacions legals i sobre la base d’acords de tractament de dades personals, per tal d’assegurar que les vostres dades no són tractades per a cap altra finalitat de les clarament establertes i que es prenen les mesures de seguretat necessàries.

En el cas de transferències internacionals, sempre demanarem el vostre consentiment exprés per transferir les vostres dades personals a tercers localitzats fora del país on hem recopilat les vostres dades (si s’aplica), a excepció que la transferència estigui autoritzada o requerida per una llei, norma o tribunal.

No compartirem categories especials de dades personals relatives a vostè amb cap persona o entitat diferent de MERCATORIA Advocats, els nostres empleats, col·laboradors del MERCATORIA Advocats, organismes de l’Estat i altres en compliment d’obligacions o requeriments legals, jutjats, tribunals i administracions públiques, o qualsevol un altre tercer autoritzat per llei.

7. Emmagatzematge i seguretat de les vostres dades personals

Emmagatzemem les vostres dades personals en arxius en format paper o electrònics. Hem posat salvaguardes de conformitat amb allò requerit per la normativa vigent per protegir les dades personals que emmagatzemem d’usos indeguts, interferències i pèrdues, accessos no autoritzats, modificacions o divulgació.

MERCATÒRIA Advocats aplica mesures de seguretat tècnica com ara l’encriptació en aquells casos en què raonablement és possible. Així mateix, diferents sistemes com l’arxiu segur de documents originals o la limitació d’accés a dades personals a les persones adequadament autoritzades permeten dotar de seguretat el tractament de les seves dades personals.

A més, MERCATORIA Advocats adopta les mesures raonables per destruir de forma permanent totes les dades personals una vegada finalitzat el termini d’utilització de conformitat amb aquesta Política de Privadesa.

8. Drets relatius a les vostres dades personals

MERCATÒRIA Advocats procura que la informació que conserva sobre vostè sigui precisa, actualitzada, completa i rellevant. Això no obstant, vostè té dret a accedir a aquesta informació i corregir-la si fos incorrecta, imprecisa, desactualitzada o incompleta. Així mateix, podeu retirar el vostre consentiment al tractament de les vostres dades personals.

A més, si teniu alguna pregunta sobre aquesta Política de Privadesa o voleu accedir o de qualsevol manera modificar o rectificar les vostres dades personals, podeu contactar amb el nostre Delegat de Protecció de Dades (DPO), enviant la vostra comunicació a Gran Via de les Corts Catalanes, 645 6-2, 08010 Barcelona o bé enviant un correu electrònic a red@mercatoria.es.

Quins drets us emparen en relació amb el tractament de les vostres dades?

Dret a sol·licitar l’accés a les vostres dades personals.
Dret a sol·licitar-ne la rectificació o supressió.
Dret a sol·licitar la limitació del tractament.
Dret a oposar-se al tractament.
Dret a la portabilitat de les dades.
Dret a retirar el consentiment prestat.

Accés/rectificació i supressió: les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar la seva supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per lexecució del contracte.
Más información sobre este texto de origenPara obtener más información sobre la traducción, se necesita el texto de origen
Enviar comentarios
Paneles laterales

Limitació: en determinades circumstàncies, els interessats podran sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades, cas en què únicament les conservarem per a l’exercici o defensa de reclamacions.

Oposició: els interessats podran oposar-se al tractament de les vostres dades. MERCATÒRIA Advocats deixarà de tractar les dades, excepte per motius legítims, imperiosos, o l’exercici o defensa de possibles reclamacions, i els mantindrem degudament bloquejats durant el termini corresponent mentre persisteixin les obligacions legals.

Igualment, l’interessat té dret a oposar-se a l’adopció de decisions individuals automatitzades que poguessin produir efectes jurídics o afectar-lo significativament.

Portabilitat: les persones interessades poden sol·licitar i rebre les dades que li incumbeixin i que ens hagi facilitat o sol·licitar que els enviem a un altre responsable del tractament de la seva elecció, en un format estructurat d’ús comú i lectura mecànica.

Quan respondrem a la vostra sol·licitud?

Respondrem les vostres peticions al més aviat possible i, en tot cas, en el termini d’un mes des de la recepció de la vostra sol·licitud. Aquest termini es pot prorrogar dos mesos més en cas necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds. El responsable informarà linteressat de la pròrroga dins el primer mes des de la sol·licitud.

Teniu dret a retirar el vostre consentiment?

L’interessat té dret a retirar en qualsevol moment el consentiment prestat, sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment prestat en el moment de les subscripcions o aportació de dades.

On s’han de dirigir per a l’exercici els seus drets?

Per a l’exercici dels seus drets, l’interessat podrà remetre carta amb totes les dades, incloent-hi fotocòpia de DNI o passaport i indicació del dret que s’exerceix dirigint-se a MERCATORIA Advocats, direcció Gran Via de les Corts Catalanes, 645 6-2, 08010 – Barcelona, ​​oa través de red@mercatoria.es

Vostè té dret a reclamar?

Us informem que si presenteu una sol·licitud per a l’exercici d’aquests drets i considereu que no ha estat atesa adequadament per la nostra institució, podeu presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades d’acord amb el procediment previst a la següent adreça:

https://sedeagpd.gob.es/seu-electronica-web/vistas/formReclamacionDrets/reclamacionDerechos.jsf

9. Comunicacions electròniques.

En compliment de la Llei 34/2002, de 11 de juliol, de Serveis de la Societat de la Informació i Comerç Electrònic, us informem que les adreces de correu electrònic podran ser utilitzades per a l’enviament d’informació sobre MERCATORIA Advocats. Si no voleu rebre informació o voleu revocar el consentiment atorgat per al tractament de les vostres dades preguem ho feu de la forma a dalt indicada o adreçant-vos a la següent adreça de correu electrònic red@mercatoria.es

Actualització de la nostra Política de Privadesa

Aquesta Política pot ser actualitzada, revisada o modificada en qualsevol moment, així com també la manera com processem les vostres dades personals. Sempre disposarem de la versió més actualitzada de la Política de Privadesa a la nostra pàgina web www.mercatoria.es. Qualsevol actualització tindrà vigència des de la publicació.

Informació addicional

A petició de l’Usuari, a més de la informació continguda en aquesta Política de privadesa, se li podrà proporcionar informació addicional sobre tractaments específics, o la recopilació i processament de Dades Personals.

Per a més informació sobre privadesa en general, podeu visitar la pàgina web de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) a www.aepd.es i de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) a www.apdcat.gencat.cat .